top of page

איזה משרות יש לבוגרי עיצוב תעשייתי?


איך תמצאו את הג'וב הראשון שלכם כבוגרי לימודי עיצוב תעשייתי? רוב המעצבים בארץ (ובעולם) מתקבלים למשרות על בסיס תיק העבודות שלהם, ותיק עבודות בימינו הוא אתר אינטרנט בו מציגים את העבודות באופן אטרקטיבי ומזמין. יותר מזה, במיוחד בתחום העיצוב התעשייתי יש מקום לרשתות חברתיות. אינסטגרם, פייסבוק ולינקד-אין משמשות ככלים עיקריים ליצירת קשרים שמובילים למשרות.

כדי לתת תמונה על אילו משרות יכולות להיות לכם בסיום הלימודים, בדקנו כמה משרות שמפורסמות נכון להיום, והערכנו אותן מבחינת תחומי העיסוק וכיצד מסלול הלימודים רלוונטי למשרות הללו.

בואו נראה מה בוגרי ובוגרות לימודי עיצוב תעשייתי יכולים לעשות לאחר סיום הלימודים:

1. לחברת הייטק בתחום מדפסות התלת מימד, דרוש /ה מפעיל /ת למרכז התצוגה של החברה. במסגרת התפקיד:אחריות הפעלה ותחזוקה של מכונות החברה. ביצוע הדפסות עבור מחלקת המכירות והשיווק של החברה. ביצוע בדיקות איכות ותיקוף לשינויי חומרה ותוכנה. ניסויים והפקת דוחות בקרה על תוצאות הניסויים. הכרות עם תוכנות תלת מימד. ניסיון בעבודת סדנא פיברגלס/ פוליאסטר/ צבע - יתרון. ניסיון בעבודה עם מדפסות תלת מימד - יתרון. בעל /ת חוש טכני.

אז מה דעתנו על משרה כזו?

זוהי משרה שיכולה לעניין מאוד מי שהחיבור לטכנולוגיות מדבר אליו. החברה עוסקת בפיתוח מדפסות תלת-מימד בפורמט גדול, ולעבוד במקום כזה מציב את המעצב הצעיר בחזית הטכנולוגיה. לפי הדרישות אנו מעריכים שמעורב כאן ייצור דגמים לניסוי, ומתבססים על ידע המעצב בתוכנות תלת-מימד כדי לבדוק את יכולות הטכנולוגיה. היתרונות למועמדים הם מסוג המיומנויות שלומדים במחלקה לעיצוב: עבודת דיגום בסדנאות כוללת יציקות פלסטיק וגימורים, והפקת דגמים במדפסות תלת-מימד היא מיומנות שנלמדת לעומק במהלך המסלול.

דגם מודפס

בתמונה: דגם בהדפסת תלת-מימד בטכנולוגיית SLA

2. דרוש /ה מעצב /ת תעשייתי /ת עם כשרון, נסיון, נכונות ללמוד, ועניין בתחום העיצוב המסחרי. עיצוב חנויות קונספט, סופרמרקטים, מתחמי בילוי ומסחר ומתקני תצוגה יחודיים. גיבוש הקונספט העיצובי, כלל מערכות התצוגה, הדקורציה, השילוט והריהוט. עבודת צוות עם מעצבי פנים, מתכננים, מעצבים גרפיים, ומנהלי פרוייקטים. יכולת פיתוח צורני גבוהה, יד חופשית טובה. קריאטיב חזק, יכולת לספר סיפור וליצור אוירה וחוויה בעיצוב. רקע טכני והיכרות עם תהליכי יצור וטכנולוגיות.- שליטה ב-SolidWorks ובתוכנות הדמיה. ראיה שיווקית מסחרית והבנה במיתוג.

אז מה דעתנו על משרה כזו?

הצעת העבודה מתארת מעצב תעשייתי באופן כללי, אך תחום העיסוק ספציפי: תחום ה"ריטייל" (העיצוב המסחרי). בתחום זה המעצב עוסק גם במוצרים עצמם, וגם בנראות הכוללת של החלל. זהו תחום שיש בו חפיפה בין תחומי עיצוב. הוא משלב עיצוב תעשייתי, עיצוב פנים ועיצוב גרפי. משרה זו יכולה להתאים לבוגרים שנהנו במיוחד בקורסים של עיצוב תערוכות ועיצוב רהיטים.

המודעה מציינת שנדרשת יד חופשית טובה ופיתוח רעיוני. בוגרים שמעוניינים לעסוק בהמחשה ידנית (rendering)- משרה זו יכולה להתאים גם להם מאוד. גם במודעה זו מתייחסים לשליטה בתוכנת תלת-מימד, וזוהי אכן מיומנות סופר חשובה למעצבים בתחילת דרכם (וגם אחר-כך...). ואכן, כשאנו בונים תוכנית לימודים, ללימודי סולידוורקס והדמיה ניתן משקל רב בתוכנית.

כסא בר בעיצוב ישראל ביתן

בתמונה: כסא בר. עיצוב: ישראל ביתן. קורס ריהוט

3. משרד מוביל לפיתוח מוצרים מחפש מעצב\מעצבת בעלי ניסיון ובעלי נטייה טכנית הנדסית. התפקיד כולל עיצוב מוצרים טכנולוגיים בתחומים מגוונים, רפואי, תקשורת, תעשייתי, צריכה...דרישות:יכולת ביטוי מצויינת בסקיצות. שליטה מלאה בסולידוורקס (תוכנות תלת ממד נוספות יתרון). ניסיון בטכנולוגיות ייצור שונות הרלוונטיות למוצרים טכניים. שליטה מלאה בפוטושופ ואילוסטרייטור. אהבה לכל מה שטכני מכאני וטכנולוגי. ושריטה קטנה אחת לפחות (כדי להשתלב בצוות צעיר ומגובש).

אז מה דעתנו על משרה כזו?

משרה זו מתארת את העיסוק הקלאסי של עיצוב תעשייתי: פיתוח מוצרים. זוהי משרה בסטודיו לעיצוב שאינו מתמחה בתחום מוצרים מסוים. זהו סגנון עבודה נפוץ אצל עסקים שנותנים שירותי עיצוב לפי הזמנה, כלומר לפי פרויקט. עבודה בסטודיו מגוונת מאוד מבחינת המוצרים שהמעצבים מפתחים, ונדרשת לכך גמישות מחשבתית ויצירתית. כל פרויקט הוא עולם חדש שהמעצב נדרש להכיר לעומק. מצד אחד, זה סגנון עבודה דינמי מאוד. מצד שני, לא כל המעצבים אוהבים זאת.

גם במשרה זו נדרשת כמובן שליטה בסולידוורקס ובהדמיות. גם כאן נדרש ידע בטכנולוגיות ייצור, ואכן, מסלול הלימודים להנדסאי עיצוב תעשייתי מכיל בתוכו גוף ידע רחב מאוד של חומרים וטכנולוגיות. ומעבר ללמידה בכיתה, ישנם סיורים במפעלים והתנסות בהפקת חלקים במפעלים שונים.

שימו לב שנדרשת שליטה בתוכנות גרפיות (פוטושופ ואילוסטרייטור). מסעיף זה ניתן להבין שהמעצב יידרש להפיק גם תוצרים גרפיים כמו אייקונים, ספרי מוצר, תיעוד מחקר עיצובי וכו'. זו דוגמה נוספת למיומנות חשובה שנלמדת כבר בשנה הראשונה במסלול.

המחשה ידנית- סלבה גוזוב

סלבה גוזוב. קורס המחשה ידנית (רנדרינג)

4. העבודה מגוונת ומעניינת וכוללת מוצרים מתחומים שונים כשבעיקרם עיצוב מוצרי ילדים (צעצועים מוצרי רכיבה וכו'), כלי תחבורה (אופניים, קורקינטים וכו'), מוצרים לבית ולתעשייה ועוד. אנחנו מחפשים מישהו/י עם התכונות והכישורים הבאים:- אהבה אמיתית לעולם העיצוב- חריצות ומוטיבציה גבוהה- יכולת למידה מהירה והסתגלות- ידע בסיסי בטכנולוגיות ייצור וחומרים- ידע נרחב בעבודה על תוכנות תלת מימד - יכולות טובות בתוכנות גרפיות (פוטושופ ואילוסטרייטור)- יתרון לאוהבי רכיבה על דו גלגליים (ממונעים וכאלה שלא). העבודה מצריכה מעבר לשנגחאי, סין, לתקופה של 6 חודשים לפחות

אז מה דעתנו על משרה כזו?

נתחיל מהסוף: רילוקיישן. העבודה בסין. עובדה זו יכולה להעלות או להוריד. תלוי בכם.

המשרה מתארת מעצב תעשייתי קלאסי. שוב, השליטה בתוכנות תלת-מימד היא "מאסט". כמו המשרה הקודמת שסקרנו, גם כאן נדרש ידע בתוכנות גראפיות ובטכנולוגיות ייצור. אבל, כאן מוסיפים את הקשר לכלי רכב דו גלגליים כיתרון. זו כבר פניה אישית יותר, שיכולה לדבר באמת למי שאופניים ואופנועים מעניינים אותו כמעצב וגם באופן אישי.

שלומי צעידי- קטנוע למדינות מתפתחות

בתמונה: קטנוע למדינות מתפתחות. עיצוב: שלומי צעידי

5. מחפשים מודליסט, ביצועיסט.אנו גדלים ומחפשים איש ביצוע נוסף לסדנת הדגמים שלנו. הוא חייב להיות פדנט אך יצירתי. לאהוב עבודה ידנית מגוונת ובעל ניסיון בתחום. ידע בתכנות תיב"מ ובתחום הדפסת תלת הממד הינה יתרון משמעותי.

אז מה דעתנו על משרה כזו?

בוגרים שנהנו במיוחד מהעבודה בסדנאות- זו משרה עבורם. זהו סטודיו שמתמחה בעיצוב והפקת דגמים מכל הסוגים. ישנם דגמים לתערוכות, דגמים למוזיאונים, דגמים מסחריים ואבי-טיפוס (פרוטוטייפ). כל אלה הם תחום העיסוק של הסטודיו. שימו לב שמודגש כאן היתרון בשליטה בתוכנות תלת-מימד ובהדפסת תלת-מימד. אלה מיומנויות שהסטודנטים במחלקה לעיצוב רוכשים במהלך כל שלוש שנות הלימוד, ומעמיקים את הידע מתוך התנסות בפרויקטים אישיים או קבוצתיים.

אז סקרנו כמה משרות למעצבים תעשייתיים בתחילת דרכם, והתייחסנו לאופי השונה של המעסיקים והמשרות. ישנו סגנון עבודה נוסף שלא התייחסנו אליו, שמתאים לבוגרים, וזוהי עבודה עצמאית בפרילאנס. אבל על כך בפוסט אחר...


Featured Posts
Recent Posts
Search By Tags
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
Archive
bottom of page