top of page

מתחילים בעיצוב דירה? לא לפני שתקראו את הטיפים שלנו

סוף סוף אתם עוזבים את הקן ועוברים לפינה משלכם? מתלבטים איך לתת לדירה את הטאצ' האישי מבלי לבזבז הרבה כסף בתקופת פוסט קורונה? ראש המחלקה שלנו לאדריכלות ועיצוב פנים, אדריכלית דידי דמרר הכינה לכם מספר טיפים שיעזרו לכם.

הכנת לוח השראה

השלב הראשון בתהליך התכנון, הוא לוח השראה, כלומר דף שמרכז את כל ההשראות והדברים האהובים עליכם במקום אחד. גם מי שאין לו ניסיון בעיצוב יכול לבחור את הפריטים, צבעים, טקסטורות וחומרים שהוא מתחבר אליהם. המטרה היא לנסות להתאים את הבסיס הקיים עם הדברים האהובים בלוח אחד ולייצר שפה עיצובית משלנו. מדובר בתכנון והחלטות נכונות מראש כדי שלא ניפול למקריות. כלי מצוין ליצירת לוחות השראה הוא PINTEREST (דורש פתיחת חשבון, אך חינמי לחלוטין).

צבע קירות

מחליטים על נקודת מוצא וממנה ממשיכים. אם למשל יש לכם שולחן עבודה כהה ומאסיבי במרכז החדר, ההמלצה היא לאזן וללכת על גוון בהיר וקל. חשוב לבחור סקאלת צבעים שתתאים לכל החללים בדירה.

יש לקחת בחשבון גם את מידות החדר, ואם מדובר בחדר מאוד קטן ויש בו הרבה פריטים מומלץ ללכת על צבעים בהירים.

ניתן לבחור את הצבעים מתוך מניפות צבע קיימות באתרי החברות הגדולות או בטמבוריות. ישנן גם אפליקציות להתאמת צבע בתוך החלל הקיים כגון טמבור MATCH.

אנחנו יכולים גם להחליט על בחירות לא סטנדרטיות. לדוגמה, צביעת חדר בגוון כהה- התוצאה שנקבל תהיה יותר דרמטית. אווירת מועדון לילה או להבדיל מעין מערה, אמנם, קצת מקטין את החדר בתחושה, אולם הרבה פעמים אנחנו רוצים שחדר ירגיש יותר אינטימי, רק שלנו. שילוב תאורה ממוקדת יחד עם גוון כהה תורם עוד יותר לתחושה האינטימית. נסו לא להכניס הרבה מדי פריטים, שימו מוסיקה מתאימה - וזו בול האווירה שחיפשתם והכל אצלכם בבית.

צביעת אזור בצבע כהה | אלון צ'חובר- AM studio - סטודיו לאדריכלות ועיצוב פנים, עיצוב חללים מסחריים

ריהוט

גם אם הריהוט בחלק וכבר קיים בדירה ניתן להוסיף פריטים נוספים על פי הבחירות שעשינו בלוח השראה. ריהוט יד שנייה כדאי לבחור לפי המראה המשלים ולא לקחת את הרהיט המקרי שדודה מצאה במחסן בגלל שהיה לה חבל לזרוק.

מה עוד? לחדש רהיטים ישנים שיש לכם על ידי צביעה בצבעים פסטלים בהירים, להחליף ידיות לידיות מעוצבות ומיוחדות ומיד הרהיט שלכם ישדר תחושה מאוד נעימה וחמימה.

אם קונים ריהוט ברשתות הגדולות ישנם כלים פשוטים שיעזרו לכם לתכנן את התמונה השלמה כגון כלי תכנון אונליין של איקאה


שילוב ריהוט בתוך חלל | אלון צ'חובר- AM studio - סטודיו לאדריכלות ועיצוב פנים, עיצוב חללים מסחריים

אקססוריז וטקסטיל

בדירות קטנות ההמלצה היא לרכז את רוב האקססוריז במקום נקודתי אחד, לא לתת תחושה של עומס שיכול לגרום לתחושה של בלאגן ואי סדר.

כריות, וילונות ושטיחים בצבעים מתוך הפלטה הנבחרת יגרמו להרגשה חמימה וביתית בתוך החלל.

תבחרו פריטים מהעבר שלכם או פריטים שיש להם חשיבות עבורכם כמו תמונות וספרים. שילובם בעיצוב יגרמו לכם להרגיש תמיד בבית ויספרו עליכם לא מעט לאורחים שלכם.

מה מתאים לי?

עליכם להבין מהו הצורך של כל אחד ואחד מכם, אם מדובר בסטודנט שיודע מלכתחילה שהוא לא הולך לבשל יותר מדי, אין צורך לתכנן מטבח מלא מוצרים ואביזרים. אולם אם אנחנו כן מהמבשלים והמארחים, אנחנו יכולים אפילו לחשוב על פינת אירוח שבה יושבים לאכול - כמו דלפק ארוך או שולחן שצמוד למטבח ולסלון.

פינת אירוח | אלון צ'חובר- AM studio - סטודיו לאדריכלות ועיצוב פנים, עיצוב חללים מסחריים

התעניינתם במאמר?



Featured Posts
Recent Posts
Search By Tags
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
Archive
bottom of page