top of page

פרויקט גמר - המסע שלי | ניב לוי- "הגנה לגננים"

איך ליצור מוצר חדש המותאם לקהל יעד מאוד ממוקד? פרויקט "הגנה לגננים" עוסק בנושאים כמו בטיחות וארגונומיה של הגנן בזמן עבודה שלו. הקסדה שנוצרה משלבת מספר מוצרי הגנה המתקשרים ביניהם ליצירה אחת מיטבית, המותאמת לצרכיו של איש מקצוע. הפרויקט מביא לעולם מוצר נדרש שאיננו קיים בשוק היום ויכול לשרת ולהיטיב עם הגננים- קהל היעד שלו.

ניב לוי יוצר הפרויקט הוא בוגר של מחלקת עיצוב תעשייתי וגנן מקצועי מזה 15 שנה. ניב הגיע לנושא של פרויקט גמר שלו מתוך ניסיון אישי בעבודה וזיהוי צורך בשטח.

מנחה הפרויקט הוא המעצב התעשייתי והמרצה משה ויצנבליט.





ניב איך בחרת את הנושא לפרויקט?

אני במקצוע גננות כ-15 שנה, זיהיתי צורך שמבחינה בטיחותית המקצוע זקוק לשיפור. הרבה פעמים בעת העבודה סבלתי מפגיעות ראש ופנים והגעתי למסקנה שיש צורך לשפר את הציוד המגן.


מה היו הקשיים שלך ומה הלך לך בקלות?

היה לי קשה לארגן את שלבי העבודה , השלב התאורטי היה קשה מבחינת כתיבה וניסוח, לעומת זאת היה לי קל בבניית מודלים, העבודה המעשית בבניית המודל הלכה לי בצורה קלה.



מאיפה הגיעה ההשראה לעיצוב?

ההשראה נבאה מתוך שילוב של צורך ומוצרים קיימים. נתתי מענה לכל צורך שנוצר מתוך חיפוש מוצרים אחרים. לדוגמה מצחייה גבוהה שנותנת מענה לאדים שמצטברים.


מה היו הצעדים המשמעותיים שקידמו את יצירת הפרויקט?

הצעד המשמעותי בשבילי זה הדפסת מודל בתלת מימד. זה עזר לי להבין הרבה יותר פרטים בתהליך פיתוח המוצר. הייתי יכול לראות איפה לשים כל דבר לעומת זאת במחשב לא תמיד הייתי יכול לעשות זאת.




האם הייתה לך שיטה לעבודה?

בתחילת הדרך בניתי מודל מבריסטול, לאחר מכן העברתי את המבנה לתוכנת סוליד ומשם להדפסת תלת מימד. העבודה שלי תמיד מתחילה מבניית מודלים פיזיים ובחינת מודל במציאות כדי לראות מה מתאים לרעיון שלי ומה לא. המודלים הפיזיים מקלים על ראייה ארגונומית כלפי המוצר שאתה יוצר.

יש לך עצות לסטודנטים לעיצוב?

העצה הכי חשובה שלי היא לא להתפזר, לקבוע זמנים קבועים לעבודה ולפגישות עם מנחה. עצה נוספת להיעזר בקולגות ובמרצים לקבלת רעיונות וכיוונים כשמרגישים שנתקעים בעבודה.


אתר פרויקט הגנה לגננים: https://mail2nivlevi.wixsite.com/mysite-4


תיק עבודות של ניב https://www.behance.net/gallery/106281051/_






Featured Posts
Recent Posts
Search By Tags
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
Archive
bottom of page